Thursday, February 27, 2020

Teema 4: Infoühiskond

Kõige enam realiseerunud: Inimesed on saanud IKT abil nntargaks tarbijaks

Tõsi on see, et ostetakse üha rohkem interneti kaudu e-poodidest. Isegi suuremad toidupoodide ketid pakuvad neti kaudu kauba tellimise võimalust. Ise ostan samuti üpris palju e-poodidest, sealhulgas ka välismaalt, sest valik on lihtsalt niipalju suurem kui see mida firmad oma ladudesse kohapeale suudavad varuda. Eestisse kogu võimaliku valiku kohapeale varumisel ei näe ma ka erilist mõtet. Lisaks on võimalik internetist leida enamus toodetele arvustusi jms. mis võimaldab jällegi teha targema valiku. Teisalt võib muidugi vaielda kas e-poodidest ostmine on alati kaasa toonud targema tarbijakäitumise. Selle näiteks võib tuua massilise kaupade tellimise AliExpressist jms e-poodidest. Kaup on küll odavam, aga tihti sellevõrra ka kehvema kvaliteediga. See omakorda toodab kahjuks suurel hulgal asjatut prügi.

Kõige vähem realiseerunud: Eesti keele tehnoloogia abil saab kasutada igapäevaseadmeid ja e-teenuseid

Eesti keel pole õnneks küll kuhugi kadunud, kuid paljud seadmed ja teenused pole siiski kasutatavad. On küll arendatud ja arendatakse siiani näiteks eesti keele kõnetuvastust kuid enamus mobiiliseadmetes, telerites jms. selle abil siiski häälkäsklusi anda ei saa. Mõned aastad tagasi tundus, et selles vallas on kohe-kohe läbimurre toimumas, aga tänaseks on asi paraku kuhugi toppama jäänud. Ma ei ole täpselt kursis kas asi on tehnoloogia puudustes või suurfirmade huvi puudumises, aga sellest on äärmiselt kahju, sest lisaks tavaliste häälkäskluste andmisele on kõvasti arenenud just lause sisust ja mõttest arusaamine ning selle tehnoloogias rakendamine kus näiteks enamuse kliendiga suhtlemisest on võimeline ära tegema robot ilma, et inimene üldse seda tajuks.

No comments:

Post a Comment