Friday, April 10, 2020

Teema 10: Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini

Sellenädalane lugemine, Eric S. Raymond "How To Become A Hacker", pakkus omajagu äratundmisrõõmu enda teekonnast arvutite, programmeerimise ja ka pisut häkkerikultuuriga. Põhiline viis, mida tekstis ja ka lisatud artiklites mitmeid kordi mainitakse, kuidas saada häkkeriks on olemuselt tegelikult üpris lihtne. Hakka lihtsalt pihta ja püüa meistritelt õppida, neid alguses imiteerides. Muidugi pakutakse algajale abiks ka mõningaid näpunäiteid mis nurga alt võiks alustada. Näiteks proovida omale veebileht teha, ehk õppida HTML-i. Muuseas oli see ka esimene soovitus mis mulle kunagi anti kui ma arvutite vastu natuke rohkem huvi hakkasin tundma. Lisaks võiks varakult juba mõelda Linuxi kasutamise peale. Sooja mälestuse tõi ka Live CD mainimine, mis mulle kunagi 2000-ndate alguses kui ma selle avastasin tundus midagi täiesti maagilist. No ja loomulikult soovitatakse sealt edasi juba erinevaid programmeerimiskeeli õppida. Võin oma kogemusest kinnitada, et iga järgneva keele selgekssaamine võtab järjest vähem aega. Pea kõigi mainitud keeltega peale LISP olen ma mõningal määral kokku puutunud. Mis pani mõtlema, et tuleb vist tutvust teha. Siiani kõige silmiavardavam kogemus on olnud Haskelli nokitsedes. Uute ja huvitavate asjade kallal nokitsemine on üldse üks äärmiselt tore tegevus, kaasa arvatud uute keelte sisse piilumine. Lisaks on see ka võimalus või isegi vajadus kuidas häkkeriks saada. Tekstis mainitud soovitus lugeda kellegi koodi ja püüda sellest aru saada on minu arust üks äärmiselt oluline tegevus. Huvitava märkusena tuleb ka siin mainida, et see oli ka üks esimesi soovitusi mida mulle kunagi kooliajal jagati. Kui sa ei tea kuidas midagi tegema peaks või ei oska kuskilt alustada, loe kellegi teise koodi. Teine oluline aspekt mida mainiti häkkeriks saamise eeldusena oli häkkerikultuuri järgimine. Palju sellest tundus nii enesestmõistetav, nagu viisakus ja õigekiri, et näis üleliigsena, aga kuna see tekst on elanud juba omajagu aega ja inimesed suudavad siiski pidevalt millegagi, ka halvas mõttes, üllatada, ju siis peab mõned viisakus- ja kombenormid siiski jätkuvalt üle kordama. Mis mulle vast kõige rohkem kirjutise juures meeldis, lisaks kõigele muule toredale ja meenutusi pakkuvale, olid arvukad lingid erinevatele artiklitele ja raamatutele teksti sees. Soovitan lugeda, leiab nii mõndagi põnevat. 

No comments:

Post a Comment