Friday, April 17, 2020

Teema 11: Arendus- ja ärimudelid

Väike ülevaade Adobe toodete arendus- ja ärimudelist

Kuigi ma päris viimaste arengutega Adobe arendusprotsessides kursis pole, võib siiski väita, et viimased umbes 10 aastat on Adobe's scrum ja muid agiilseid arendusvõtteid kasutatud. Peter Greem,üks kunagisi scrumi eestvedajatest Adobe's, on päris mitmeid artikleid neil teemadel avaldanud. Näiteks ülevaade scrumi kasutuselevõtust Adobe Premier Pro rakenduse vaatest(: link. Agiilsete arendusprotsesside kasutuselevõtt on aidanud muuta toodet turusituatsioonidele rohkem paindlikumaks ning kasvatanud ka turuosa. Lisaks aitas scrum, Green'i väitel, ka kaasa projektitiimi arenduskoormuse parema planeerimisega ning parandas toote kvaliteeti.

Ärimudeli poolelt on Adobe samuti hea näide kuidas võtta edukalt kasutusele SaaS mudel. 2012 aastal tuli Adobe välja oma Creative Cloud pakkumisega, kus kuutasu eest oli võimalik nende erinevaid tooteid ja teenuseid kasutada. Kuigi uus lahendus oli kasutajale justkui soodsam, sest enam polnud vaja muretseda iga natukese aja tagant uus litsents, et toodet värskena hoida, siis allkirjastasid 50000 kasutajat siiski petitsiooni, et Adobe loobuks SaaS mudelist: link. Adobe jäi muidugi oma valikutele kindlaks, ning lõpetas mõned aastad hiljem vanal viisil toodete müügi. Tundub, et taoline strateegia on olnud Adobe jaoks edukas.

Märkus: Artikli autor on Adobe Photoshopi ja Lightroomi kasutaja

No comments:

Post a Comment