Friday, April 3, 2020

Teema 9: IT juhtimine ja riskihaldus

Steve Jobs
Jobs oli karismaatiline ja innovaatiline juht. Teda on vahest nimetatud karmiks või isegi jõhkraks ülemuseks kes nõudis oma töötajatelt iga asja perfektsuseni lihvimist. Samas oskas ta näha inimestes nende potentsiaali ning panna kokku parimaid võimalikke meeskondi. Jobs uskus, et juhti ja alluvat eristab innovaatilisus. Ta suutis panna inimesed endast 120% andma. Alati polnud selleks valitud vahendid kõige paremad ning see tekitas omajagu konflikte. Loomulikult ei sobi sellise juhi alluvuses töötamine kõigile ja ilmselt oli ka see üks põhjuseid miks ta Applest vahepeal lahkuma sunniti. Jobsi juhtimisstiil muutus aja jooksul nii mõneski aspektis. Kui algusaastatel pani ta erinevaid meeskondi üksteise vastu võistlema, siis hiljem nägi ta koostööd märksa olulisemana. Tal oli omadus panna inimesed enda visiooni uskuma. Pixari, mis alguses oli üpris tundmatu firma, edu seisnebki osaliselt selles, et Jobs uskus nende võimesse midagi uut luua ning innustas ja lükkas neid seni edasi kuni nad selle saavutasid. Sellega suutis ta endale küllaltki lojaalse järgijaskonna tekitada. Seda nii ettevõtte sees kui klientide hulgas.

Tim Cook
Cook vastandub isiksuselt paljuski Jobsile. Ometi on ka tema nõudlik nii enda kui alluvate suhtes. Viisid kuidas ta tulemust saavutab on aga erinevad. Cooki on kirjeldatud kui rahulikku ja tasakaalukat inimest erinvalt Jobsist kes võis teinekord mõne pealtnäha pisiasja peale endast välja minna. Üks oluline aspekt mida Jobsi puhul kunagi ei nähtud oli delegeerimine. Cook harrastab enamus ülesannete eest vastutamise delegeerimist. See ei tähenda loomulikult, et ta lõpuks vastutusest kõrvale hoiaks, lihtsalt ta laseb oma alluvatel rohkem ise asjade üle otsustada, samas kui Jobs üritas kõiki detaile ise kontrollida. Samuti paneb Cook Jobsist oluliselt rohkem rõhku meeskonnatööle ja tiimide omavahelisele suhtlemisele. Cookile on ette heidetud innovaatilisuse puudumist. Teisalt on Cook aga hea ärimehena suutnud ära tabada, et lisaks füüsiliste toodete loomisele on neil senisest veel enam vaja rõhku panna teenuste arendamisse ning just see suund toob firmale järjest rohkem raha sisse.

No comments:

Post a Comment