Friday, April 24, 2020

Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Üks viimase aja kehvemaid kasutajakogemusi veebis on olnud oracle cloud'i halduslehe mobiiltelefonis kasutamine. See leht on arvutiekraanilgi piisavalt keeruline ja väga suures koguses infoga täidetud. Esimesel paaril korral sisse logides läks üpris tükk aega menüüdes sobramist, et üles leida kuhu veebiserveri haldamine peidetud on. Kasutatavuse heaks "halvaks" näiteks on ka see, et konto loomiseks ja teenuse püstisaamiseks tuli abi otsida blogipostitusest: https://dgielis.blogspot.com/2019/09/best-and-cheapest-oracle-apex-hosting.html
Rääkides selle lehe nutitelefonis kasutamisest, siis võib muidugi arvata, et ega keegi seda vist nutiseadmest ei kasuta, aga paljud vead avalduvad ilmselt ka suurema ekraaniga tahvlitel jms. Avades lehe nutitelefonis, siis tervitab kasutajat kõigepealt vaade mis ei mahu tervenisti mobiiliekraanile ära. No hää küll, sedasi leiaksin ikkagi kuidagi üles palju mul veel vaba mahtu kuskil masinas on vms. Eelpool mainitud keerulisi menüüsid loonud inimesed, aga ei mõelnud vist üldse puutetundlike ekraanide eksisteerimise peale. Menüüd nimelt on mitmetasandilised ja kõik vajalikud viidad on peidetud alammenüüdesse. Kahjuks tuleb kursorit hoida menüünupu peal, et pääseda edasi järgmisesse valikusse. See, aga puutetundliku ekraani peal eriti toimida ei taha. Näed väikest vilksatust ja pead leppima sellega, et sel korral jääb lehe kasutamine pooleli.

Heaks kasutajakogemuse näiteks võib tuua Paypali. Ühtlaselt hea ja mugav kasutajaliides nii veebis, mobiiliekraanil kui ka rakenduses. Kõik vajalik on paari kliki kaugusel ja selgesti nähtav. ei pea menüüdes tuhnima ning mõnelt teiselt saidilt "maksa paypaliga" linki vajutades tulevad samuti ette valikud millega saad kiiresti tehingu tehtud ning lisaks ka ülevaate, mis aadressile kaup tuleb jms. Väga meeldiv jahea kogemus. Võrreldes eelmise näitega võib küll öelda, et lehel on ka vähem funktsionaalsust vaja täita, aga ka suuri asju saab lihtsamateks tükkideks lahti võtta ja näidata mobiilikasutajale kasvõi näiteks esmajoones seda infot mida tal kuskil suvalises kõrtsis võiks kiirelt vaja minna, näiteks kas serverid on püsti, palju liiklust veel konto võimaldab ja palju kettamahtu kasutuses on.

No comments:

Post a Comment